Small Group Home Beregowo

In samenwerking met Stichting Children's Relief, die in het Oekraiënse Beregowo voor straatkinderen zorgt, heeft het bestuur van Breath Care for Kids besloten een pand aan te kopen, te verbuwen en in te richten voor 10 kinderen die in grote problemen verkeren. Het pand is inmiddels opgeleverd, geopend en wordt vanaf januari 2009 benut worden voor het opvangen van kinderen die eerder op straat moesten zien te overleven.

De kinderen worden onder verantwoordelijkheid van Children's Relief (5 jongens) en de Oekraiënse Stichting Mahon (5 meisjes) opgevangen. Breath ontvangt iedere drie maanden een rapportage over de laatste ontwikkelingen.

De opening vond plaats onder zeer koude omstandigheden, -15 graden, zodat de sprekers Nico de Borst, Alexander Dreval (Breath Ukraine) en Flora Brokaar (Children's Relief) het tijdens de openingsplechtigheid kort hielden om samen met de belangstellenden snel naar binnen konden om het feestje daar samen te vieren.