Small Group Home Telavi

Op verzoek van het Ministerie van Educatie van Georgië hebben bestuursleden van  Breath Care for Kids een bezoek gebracht aan de westelijk van Tbilisi gelegen stad Telavi. Deze stad heeft evenals veel andere Georgische steden niet voldoende mogelijkheden om de straatkinderen op te vangen. Het verzoek was om in navolging van ons SGH in Ozurgeti eenzelfde faciliteit in Telavi te realiseren.
Na inspectie van een uitgebrand pand werd geconstateerd dat de fundering en de muren ervan in dermate goede conditie waren dat we het konden renoveren. Na aankoop van dit pand hebben we de renovatie ervan ter hand genomen en het huis ingericht. In maart 2010 namen de kinderen hun intrek en in april werd het officieel geopend.

Dit project is gefinancierd met subsidie uit het programma Maatschappelijke Transformatie Midden- en Oost-Europa van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, opbrengsten van het Breath Benefietdiner Krimpenerwaard 2007, NCDO, Wilde ganzen, stichting Spaap en vele andere sponsoren.