Breath zet zich in voor straatkinderen

Veel te vaak zijn ze letterlijk het kind van de rekening: straatkinderen. Breath Care for Kids zet zich in om hun leefsituatie te verbeteren, hen een veilig (t)huis en weer structuur in hun leven te bieden zodat ze kunnen uitgroeien tot een stabiele volwassene.

Breath Care for Kids opereert in verschillende landen vanuit eigen lokale organisaties: in Georgië, Roemenië en Oekraïne vangen wij kwetsbare kinderen op, we zorgen voor voorzieningen op het gebied van gezondheid, educatie, veiligheid en geestelijk welzijn. We bieden kinderen in uitzichtloze situaties de kans alsnog een evenwichtige toekomst op te bouwen.

Waar we geen lokaal bestuur hebben, opereren we vanuit Nederland. Want elke hulpvraag telt voor ons, waar ook ter wereld en zonder onderscheid naar ras, religie, afkomst of overtuiging.

Small Group Homes

Breath Care for Kids exploiteert momenteel verschillende huizen in Midden- en Oost-Europa (maar andere landen en werelddelen sluiten we niet uit!). Van een eigen Kinderdorp in Roemenië voor kinderen met een verstandelijke handicap tot Small Group Homes in onder meer Oekraïne en Georgië. Kleinschalige opvang (maximaal tien kinderen per huis) met volop ruimte voor individuele aandacht.

Breath werkt samen

Krachten bundelen. Dat is belangrijk om onze doelen te kunnen bereiken. Zo werken we samen met onder andere Wilde Ganzen, NCDOSOCO Georgia, ministeries, ambassades en lokale overheden, kinderbescherming in de diverse landen, de Breath Business Clubleden en de vele organisaties en personen die ons aanmoedigen en onze mogelijkheden tot doelgerichte actie verruimen. Want samen staan we sterker.